Uddevalla sjukhus
451 53 Uddevalla
Besök kyrkans webbplats

Vi i sjukhuskyrkan finns till för dig som är patient, närstående eller personal.

• när Du vill dela Dina tankar och Din oro med någon
  • när Du vill ha hjälp i andakt och förbön
  • när Du vill ta emot nattvardenVi förmedlar gärna kontakt med Din egen församlingspräst/pastor eller diakon och med företrädare för andra trossamfund eller religioner.

010-435 65 65Sjukhusets växel: 010-435 00 00

Mer om vår verksamhet

Hitta till Uddevalla sjukhus

Andaktsrum och våra övriga lokaler ligger i entréplanet, vid stora hisshallen. Du hittar kontaktuppgifter till medarbetarna via länken nedan

Vägbeskrivning på Google Maps

Vad vi gör

Samtal och stöd

Kontakta Sjukhuskyrkan
I Sjukhuskyrkans arbetslag finns, förutom utbildning i sjukhussjälavård, också kompetens bland annat inom: att möta människor i kris och katastrof, sorg, mångkulturella möten, suicidprevention och avlastningssamtal.

Välkommen att besöka eller kontakta oss
Sjukhuskyrkans expedition och samtalsmottagning finns på Uddevalla sjukhus entréplan vid målpunkt A.
Andaktsrummet ligger också vid målpunkt A men i korridoren mot restaurangen.

E-post: sjukhuskyrkan.uddevalla@vgregion.se
Adress: Fjällvägen 9, Uddevalla