Hudiksvalls sjukhus
824 81 Hudiksvall
Besök kyrkans webbplats

Våra medarbetare

Att komma till sjukhuset kan väcka många frågor och tankar. Sjukhuskyrkan vill möta dig där, och vill vara en samtalspartner. Ibland går vi med ett stycke på livsvägen, ibland finns vi vid någons sida i livets avgörande ögonblick. Vi besöker gärna den som vill dela sina frågor, sin oro eller den som behöver någon som lyssnar.

Sjukhuskyrkan är till för dig som patient, anhörig eller personal.

Sjukhuskyrkan har ett ekumeniskt medarbetarlag som kommer både från Svenska kyrkan och från de traditionella frikyrkorna. Vi har tystnadsplikt och för inga journaler. Efter önskemål förmedlar gärna kontakter till andra kyrkor och religioner.

Mer om vår verksamhet

Hitta till Hudiksvalls sjukhus

Sjukhuskyrkan på Hudiksvalls sjukhus finns i anslutning till huvudentrén. När du passerat huvudentrén ser du Andaktsrummet rakt fram och strax intill finns expedition och samtalsrum.

Vägbeskrivning på Google Maps

Våra medarbetare